Bára nemá Petra ráda…

Marek Řezanka


Petrovi píše paní Bára,

že už ho snad nechce znát.

Za hymnu SPD ho kárá:

Za lidi férově hrát.“


Není to dávno, ona sama

tváří se rozhodla stát

hnutí, jež jistý Minář zklamal.

Zní: „Pýcha předchází pád.“


Proč jeden má být na pranýři,

litovat, strašně se kát,

když u druhého se s tím smíří?

Tohle bych věděl fakt rád.


Buď ať se scéna umělecká

politiky musí vzdát.

A když ne – jeden metr, děcka,

ne rozdíl špejlí a klád…


 Bára Basiková zlomila hůl nad Petrem Kolářem. Vadí jí, že nazpíval hymnu pro SPD.

Že se ozývá zrovna ona, která nazpívala politický song pro „Milion chvilek pro demokracii“ než se z něj vypařil M. Minář i několik milionů – ale nikoli chvilek. Nebo snad „Pýcha předchází pád“ je v pořádku, protože ta vyjadřuje „správný politický postoj“, zatímco Petr Kolář ukázal v písni: „Za lidi férově hrát“ postoj „odsouzeníhodný“?

 Útoky na Petra Koláře pokládám za pokrytecké. Buď se totiž má obecně říct, že umělci nemají nijak do politiky zasahovat - a často bych se za to přimlouval, nebo zasahovat mohou - a pak je nutné veškeré takovéto aktivity tolerovat u všech - a ne pouze u některých.

 Jenom stručně připomenu, že na akcích Milionu chvilek se kromě paní Basikové producírovali například Ivan Trojan, Zdeněk Svěrák či Petr Liška. Trojslepenec Spolu využívá propagačně film Ženy v běhu od Martina Horského. Zdeněk Svěrák podporoval klipem K. Schwarzenberga v prvních prezidentských volbách. Písní (a výstřihem) podporovala Schwarzenberga kupříkladu Berenika Kohoutová.

 A v tomto výčtu by šlo pokračovat.

 Takže – buď něco vadí plošně – nebo vůbec. Ať ale druhé nesoudí ti, kdo se toho, co jim údajně tak silně leží v žaludku, sami dopouštějí.